8 Eylül 2017 Cuma

Yıkılanatletizm Pisti ile ilgili Başbakanlıkça Samsun Valiliğine soruşturulması için sevk edilmesi

#1701249947 Başvuru Detayı
Başvuru Tarihi:
Başvuru Yolu:
Başvuru Tipi:
Sayın Başbakanım; 

Samsun’da bir ay önce düzenlenen İşitme Engelliler Olimpiyat Oyunları (Deaflympics) için 1.1 milyon TL maliyetle yapılan İlkadım Atletizm Sahası’nın ısınma pisti, 1.5 ay sonra yıkıldı.Kaynak: 1.1 milyon TL'ye yapıldı bir buçuk ay sonra yıkıldı. Evet bu haberi sizde okumuşsunuzdur. 
Linkini arz edeyim: 
http://www.yenicaggazetesi.com.tr/1-1-milyon-tlye-yapildi-bir-bucuk-ay-sonra-yikildi-171177h.htm 
Sayın Başbakanım; 
Atletizm sahası Kültür Bakanlığının Açık hava müzesi inşa edilecek alana yapılmış, Kültür Bakanlığı da arazimi boşalt dediği için Samsun Büyükşehir Belediyesince apar topar yıkılmıştır. 
Tıpkı Samsun Tarım Meslek Lisesinin üzerine önce Merkez Protokol cami yapılması için imar değişikliği yapılması için okulun yıkıldığı gibi. Olmayınca da bana yar olmayan başkasına yar olmasın anlayışıyla o okul yıkıldı. Hazine dolayısıyla zarara uğratıldı. 
Kültür Bakanlığı arazisi üzerine atletizm sahasının yapılıp yıkılması gibi. Ve 1.1 milyon devletin parası çöpe atıldı. 
Sayın Başbakanım Samsun'da şüphesiz iyi şeylerde oluyor. Ama hiç hoş olmayan şeylerde oluyor. Hukuksuzluk gibi . 
Önce Samsun Tarım Meslek Lisesi okulunun yıkılması sonrasında Atletizm sahasının yıkılıp 1.1 milyon liranın çöpe atılması hukuğun neresinde var sayın Başbakanım; 
Hep ben yaptım oldu bitti anlayışı. Kimse hesap sormayacak mıdır? Böyle devletin parası düstursuzca bir anda çöpe atılması hukuğun neresinde vardır? Develetimizin kıt kanaat gelirlerinin arasında bir kuruşu heba etme lüksümüz var mıdır? Bütün halk olarak kemerlerimizi sıktığımız bir dönemde ilgiillerden hesap sorulmasını arz ediyorum ve zatınız nezdinde suç duyurusunda bulunuyorum. 
Gerek Samsun Tarım Meslek Lisesinin arazine yüzlerce kamyon toprağın dökülmesi onca iş makinesinin çalıştırılması ile yapılan masrarlar ile Atletizm sahasının yıkılmasıyla oluşann 1.1 milyon lira hazine zararından kimler kusurluysa bizzat kendilerine hazine zararının ödettirilmesini arz ediyorum.
 Başvuru hareketleri için tıklayınız.
 26.08.2017 13:37 tarihinde internet üzerinden başvuru alındı.

 30.08.2017 00:56 tarihinde BİMER tarafından SAMSUN VALİLİĞİ tarafına sevk edildi.

Samsun içi Ulaşım sorunları ile ilgili Başbakanlığa yazdığım yazı ve Samsun Valiliğine sevki

#1701259126 Başvuru Detayı
Başvuru Tarihi:
Başvuru Yolu:
Başvuru Tipi:
Sayın Başbakanım; 
Samsun Büyükşehir Belediyemize 26 Ağustos 2017 itibari ile aşağıda belirttiğim önerilerde bulundum. Bilgi Edinme Başvurum GİF olmadığından Word sayfa düzeninde olduğundan ekleyemedim. 

İçerik olarak; 

Samsun ile ilgili mutlaka olmasını düşündüğüm bazı hususlar vardır. 
Bunlar: 
1.Tramvay hattının 19 Mayıs Ünv. İle Belediye Evlerine kadar olan hattın ayrı hat olarak çalışması. Bu sebeple tramvaylar son noktaya gidiş geliş süresinde kısalma olacaktır. Belediye evleri bölgesinde raylı sistemin çok fazla kasisli olması ve zamanın bu bölgede uzun sürdüğü için şehir içi duraklarında aşırı yığılmalar olmaktadır. Eğer tramvay iki hatlı Ankara’da ki gibi çalışırsa daha fazla yolcu taşınabilir. Duraklarda yolcu birikmez. Tramvay Otobüs terminal hattı çalışarak da Belediye daha fazla ek gelir elde edebilir 
2. Tekkeköy’den kalkan Tramvayında Samsun Şehirlerarası Otobüs terminali arasında ayrı hat olarak çalışması tüm halk tarafından daha istifade edilir kullanıma sunulacaktır. Belediye evleri noktasında Ankara’da ki raylı sistem deki gibi bir istasyon yapılıp turnike içinden geçiş yapılarak tüm halkın otobüs terminaline gidip gelmeleri de kolaylaşacaktır. Aksi takdirde otobüs terminaline gidiş geliş sorunlu olmaktadır. 
3.Cumhuriyet meydanındaki Metro yazıhanesi önündeki dönel kavşakta dahil heykel park kenarındaki yol güzergahında sık sık kazalar yaşanmaktadır. Orada yayaların geçiş güvenliklerinde problem çıkmaktadır. Yine Meydandaki tramvay durağındaki dönel kavşakta da sık sık kazalar olması her an mutlaktır. Yayaların ve araçların trafik hareketlerinde sürekli problem yaşanmaktadır. Bu iki bölgeler viyadüklerle sağa sola virajlı şekilde bir yol sistemi yapılmalıdır. 
4.Yine Büyük cami kavşağına ve Gençlik parkı kavşağına da viyadüklü geçişler yapılması Samsun halkı için ve Samsun için gerekli gözükmektedir. 

Sayın Başbakanım samsun Büyükşehir olarak her an göç alan ve sürekli büyüyen bir şehirimizdir. Mevcut hali ile bazı kavşaklar yetersizdir. Nüfus kalabalığından dolayı trafik lambaları bile yaya ve motorlu araç geçişinde yetersiz kalmakta sık sık belirttiğim kavşaklarda kazalar yaşanmaktadır. Acilen bu kavşaklara viyadüklü olarak komplike geçiş yolları düzenlenmelidir. 
Diğer taraftan Tramvay hattı çok uzun en son noktaya gittiğinde geri dönünceye kadar zaman çok geçmekte şehir içindeki duraklarda aşırır izdiham oluşmaktadır. Tramvay hattı ÜNİVERSİTE-BELEDİYE EVLERİ ile TEKKEKÖY-ŞEHİRLER ARASI OTOBÜS TERMİNALI arasında olmak üzere iki hat üzerinde çalışması şehir içindeki yoğunlu azaltacağı aşikardır. Aynı zamanda Şehirin neresinden giderseniz gidin Otobüs terminaline gidiş ve geliş sorunlu olmaktadır. Yeni bir hat çalışması yapılıp açılırsa tüm halk bu terminalden istifade edebilir. Ulaşım kolaylaşabilir ayrıca belediye de ek gelire kavuşabilir. 
Sayın Başbakanım eğer bu kavşaklar ve tramvay hatları yeniden yapılanmazsa Samsun trafik yoğunluğu bir süre sonra içinden çıkılmaz hal alabilir. 
Ben yukarıda belirttiğim hususları Sayın Samsun Büyükşehir Belediyesine Bilgi Edinme Başvuru Formu ile başvurumu yaptım. Lakin bu konunun ciddi olarak düşünülmesi ve bu konunun üzerinde düşünülmesi amacı ile konuyu zatıalinizin de takipcisi olması açısından gönderdiğim başvuru formumun raflarda yada lafda kalmaması için sizi de bilgilendirme ihtiyacı duydum. 
Söz konusu hususların sisinde takipçisi olmanızı saygılarımla arz ederim. 
 Başvuru hareketleri için tıklayınız.
 28.08.2017 23:23 tarihinde internet üzerinden başvuru alındı.

 30.08.2017 00:42 tarihinde BİMER tarafından SAMSUN VALİLİĞİ tarafına sevk edildi.

Zabıta personelinin ve Gece Bekçilerinin Başbakanlıkça İçişleri bakanlığına Sevk ettiği Yazı

#1701260397 Başvuru Detayı
Başvuru Tarihi:
Başvuru Yolu:
Başvuru Tipi:
Sayın Başbakanım; 
Uzun süre gözlemlediğim Belediyeler deki Zabıta Teşkilatının reorganize olmasına büyük ihtiyaç duyulduğu kanısındayım. 
Zabıta teşkilatı : KAVAS BAŞI BOSTANCI BAŞI İHTİSAB NEFERİ Günümüzde ise Zabıta teşkilatı profesyonel bir teşkilat olarak birimler olarak ayrılmakta her birim kendi arasında profesyonelce işlerini yürütmektedir. Yerel yönetimlerde Zabıta teşkilatı Belediyelerin Gözü Kulağı Ayağı durumundadır. 
Türklerin kurduğu her büyük devletin idari yapılanmasında yer almışlardır. Osmanlı döneminde Subaşı rütbesiyle zabıta işlerinin yanında, belediye işlerini de yürüttüler. 
Zabıta hizmetlerinde hizmeti alanların ihtiyaçlarına paralel olarak, Yasakçılarla birlikte gece güvenliğini sağlamak üzere Asesler devreye sokuldu. Bu uygulama biçimi, Osmanlı Devletinde de devam etti ve her kentte huzur ve güvenliği sağlamak üzere Kadı´nın yanında Subaşılar görevlendirildi. 
11 Mayıs 1953 tarihinde 6085 sayılı Karayolları Trafik Kanunun yürürlüğe konularak, trafiğin düzenini ve denetimini sağlamak üzere Trafik Zabıtası kuruldu. Değişen dünya şartlarında toplumsal olayların artış göstermesi üzerine 1965 yılında çıkarılan "Toplum Zabıtası Kurulması Hakkında Kanunla il emniyet müdürlükleri bünyesinde toplumsal olaylara müdahale etmek üzere Toplum Zabıtası Müdürlükleri kuruldu. 
2000 yıllara gelindiğinde ise, 2005 yılında yeniden düzenlenen 5393 sayılı Belediye Kanunu ile Zabıta hizmetleri son şeklini almıştır 
Ancak günümüzde bu teşkilatın yenilenmesine ihtiyaç duyulduğu kanısındayım. 
Zabıta teşkilatı "Municipal Police" bu ifade Belediye Zabıta'nın Avrupa'daki karşılığıdır. Zabıta Türkiye'de bu ifadelerle tanımlanmaya, Kent Polisi yada Belediye Polisi olarak büyük bir değişime ihtiyaç duyulmaktadır. 
Kanunları incelediğimizde bazı düzenlemelerin yapılmasına ihtiyaç duyulduğu aşikardır. 
6085 Sayılı Yasayla T.C.Karayolları Kanununda Yer Alan Trafik Zabıtası Kurulmuş olsaydı bu tartışmalar ya olmazdı yada daha farklı boyutta olurdu, 
Belediye Zabıtası; 
a)Belediye Başkanının özel hafiyesi olmaktan 
b)Yasalarda verilen görevleri yetkisi dahilinde zorlamaktan kaçmakla, 
c)Masa başı memurla arasındaki farkı kavrayıp taleplerini mesleki yönde geliştirmedikçe 
d)Siyasi etkilerden arınıp kurumlaşmadıkça 
HİÇBİR YERE VARILAMAYACAĞI GİBİ Yargıda adelette yaptığı işte uzman olmasa bile yetkili kabul edilmedikçe bir yere varılamayacağı kanısındayım 
Yine 657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA Genel idari hizmetler sınıfında memur olmasına, Görevlerini Devretme gibi bir yasal mevzuat olmamasına rağmen taşra belediyelerde işçi personele Belediye Zabıta Görevi Yaptırıldığı Belge düzenlettirildiği,. Büyük şehirlerde uyduruk zabıta üniforması giydirilip maaşını vakıftan alan personel çalıştırılıyor Komiser Yardımcısı ve Başkomiser Rütbeleri Kaldırılmış ama halen atanmamış olduğu halde rütbe taşıyanlar dahi teşkilat da Yani adamı fen işlerinde amele İtfaiyede itfaiye eri veya temizlik görevlisi olarak görmeniz mümkün. Çünkü belediye başkanı zabıta olmayanı zabıta yaptıkları duyulmaktadır..Bu kişilerin belge düzenlemesiyle Sahtekarlık yapmadığını kim söyleyebilir. 
Avrupa birliğinin çoğunluğunda belediye zabıtası yoktur olanlara Şehir polisi Denir onlarda Mahalle Polis karakolu ve Muhtarlık gibi birimler bulunmamaktadır 
Özlük Hakları güvence altında olmayan memura Görev yaptıramazsınız. 
Komşumuz Yunanistan'da usulsüz durumundan dolayı cezalandırılan kişinin itirazı Belediye Mahkemesinde tek celsede görülür, Haklı olan vatandaşa memur tazminat öder Haksız olan vatandaş cezası misli katlanır ayrıca yargılama ve personel giderini ödemekle yükümlü olur. 
Kanun Numarası : 5393 Kabul Tarihi : 3/7/2005 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 13/7/2005 Sayı : 25874 Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 44 Sayfa: Belediye Kanunu ile Resmi Gazete Tarihi: 11.04.2007 Resmi Gazete Sayısı: 26490 sayılı Belediye zabıta Yönetmeliği hazırlandığında ülkemizde şehir içlerinde halkı tehdit edecek bombalama olayları ya da terörist sarkmaları fazla yokdu.Terörist faaliyetleri ücra yerlerde yapılmaktaydı. Bildiğiniz gibi artık şehirde duraklarda, Parklarda her tarafında terörist faaliyetleri olabilir ki örnekleri mevcuttur. 5393 sayılı belediyeler Kanununa göre Zabıta teşkilatı oluşturulur derken Zabıta Yönetmeliğinin 45.Maddesinde "Belediye zabıta personeline görevleri esnasında karşılaştıkları direniş ve fiili saldırı durumunda kullanılmak üzere göz yaşartıcı sprey, kask ve kalkan gibi savunma amaçlı teçhizat verilebilir." denmektedir.Yine Madde 48 de "Zabıta personeline teslim edilmiş vasıta, malzeme, teçhizat ve eşyanın kaybolması, tahribi, kötü, hor ve amaç dışı kullanımı durumunda kanunların ilgili hükümleri uygulanır." demektedir. 
Şimdi toplumsal olarak terörizm faaliyetlere en son olarak uygulamaya başlanılan Çarşı ve mahalle bekçileri Kanunu (Resmî Gazete ile yayımı : 22 . 7 . 1966 - Sayı : 12355) No. Kabul tarihi 772 14 . 7 . 1966 gereğince gece bekçileri ihdas edilmiştir. 
Bütün bu oluşumlar karşısında bir emniyet görev ve yetki dağılımında parçalanmış bir görüntü teşkil etmektedir. Gerek Zabıta Personelinin ve gerekse Gece bekçilerinin teçhizatı terör olaylarına göre yetersizdir. Gece bekçilerini emniyet teşkilatı tamamlarsa da zabıta teşkilatı kendisini nasıl tamamlayacaktır. En basiti bir bina yıkımında eli kolu bağlı yapacakları bir şey yoktur. Polis olmadan asla bir şey yapamazlar. 
Nasıl ki Jandarma teşkilatı Genelkurmaydan ayırılıp İçişleri Bakanlığına bağlandıysa Gece bekçileri de ayrı statü ile emniyet teşkilatına bağlanıyorsa en mantıklı ve en doğru olanı bekçi teşkilatı ile zabıta teşkilatını bir teşkilatda yapılandırılmalı silahlı ve özel yetkili aynı kent polisi gibi görev yapar hale getirilmedikden sonra çözümünün mümkün olmayacağı kanısındayım. Zabıta Teşkilatı aynı polis teşkilatı gibi görev, yetki, kadro, rütbe ve malzeme teşkil edilmedikçe Gece bekçiliği de Zabıta personeli de layıki ile görev yapmaları mümkün olamayacağı gibi beraberinde ki sorunlarda devem edilecektir kanısındayım. 
Bilgilerinize arz ederim. 



 Başvuru hareketleri için tıklayınız.
 29.08.2017 12:07 tarihinde internet üzerinden başvuru alındı.

 01.09.2017 17:04 tarihinde BİMER tarafından İÇİŞLERİ BAKANLIĞI tarafına sevk edildi.

Samsun Site Cami Külliyesinin Bakım ve Onarımı, Restorasyon eksikliği

bimerbilgi1@basbakanlik.gov.tr
Cmt 9.9.2017, 01:43
Siz;
https://www.bimer.gov.tr/images/logo.png
Sayın MUSTAFA KEMAL BEKTAŞ,

T.C. Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)’ ne yapmış olduğunuz
başvurunuz 09.09.2017 tarihinde alınmıştır.
Başvurunuzu 
1701303584 sayısı ile takip edebilirsiniz.
#1701303584 Başvuru Detayı
Başvuru Tarihi:
Başvuru Yolu:
Başvuru Tipi:
Sayın Başbakanım; 
Samsun'un İlkadım ilçesinde 1980 yılında ödüllü proje yarışması sonucu yapılan Site Cami ile ilgili sorunlar var. 
Bu caminin yapılış zamanında çok sıkıntılar çekilmiş özene bezene harika bir cami meydana getirilmiştir. Cami ile ilgili detayları verip sorunu zatıalinize arz edeceğim. 
Cami için düzenlenen Proje yarışması 4 Kasım 1973 tarihinde sonuçlanır; Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Öğretim Görevlisi Mimar Vedat İŞBİLİR ile Ankara Zafer Mühendislik ve Mimarlık Yüksek Okulu Öğretim Görevlisi Mimar Sevinç ŞAHİN’inin müşterek eseri birinci seçilir. 
İlk bakışta bir Cami olarak görülen burası aslında derin bir mazisi olan ve içinde ibadethane dışında birçok organı barındıran abide bir eserdir. Bu eserin yapılışıyla her şeyden önemlisi “şehrin göbeğinde Türklük, İnsanlık ve İslamiyete kara bir leke ve yüz kızartıcı bir pislik ve ahlaksızlık membası olarak, yarım asırdır günah işlenen, Türk anası olmaya layık kadınlarımızın satıldığı bir resmi fuhuş yuvasının tasfiye edilmesidir.” 
16 Ağustos 1972 ve 17 Aralık 1972 tarihlerinde yapılan Samsun Belediye Meclisi toplantılarında “Şehir İmar planında değişiklik yapılarak, Gazi Caddesi ile Osmaniye Caddesi’nin arasında Mevlevi sokak sınırında 9,736 metrekarelik imar adası “Belediye Külliyesi”ne tahsis edilir. 

23 Ocak 1976 tarihinde ihale edilen eserin birinci kısım inşaatına 15 Şubat 1976, ikinci kısım inşaatına da 10 Ekim 1976 tarihinde başlanmış ve 1982 yılı Ramazan-ı Şerif ayında Camii ibadete açılmıştır. 
Site Camii inşaatına 1976 tarihinde başlanılmış 1980 yılında ibadete açılmıştır. 
Ne var ki cami yapılışında özellikle kubbe kaplamada ciddi hatalar yapılmıştır. Kubbe önce 10x15 cm ebadında seramiklerle kaplanmış, cami binasının oynaması neticesinde kubbe su almıştır. Bu olaydan sonra gerekli inceleme ve araştırmalar yapılmış ama yine de devamlılık sağlayacak bir proje üretilememiştir. 
Dükkanların üzeri ile kubbedeki seramikler üzerine demir çerçeveler arasına fiberglas denilen polyester ürün kaplanmış, bu da güneş ısısına dayanamayarak yer yer patlama ve kopmalar olmuş, kubbe 2. kez yeniden su almıştır. 
Konu ile ilgili yerel basında da haberler yapıldığı halde kimse kalıcı bir çözüm üretmemiştir. 
http://www.hedefhalk.com/site-caminin-durumu-uzuyor-1180106h.htm 
Bu site caminin son durumunu gören cemaat olsun, cami altında ki esnaflar olsun herkes üzülmekte, her tarafı dökülen caminin altında yer alan dükkanlara yağmurlu havada su basmakta, bir önlem alınmasını herkes talep ettiği halde kimse kılını kıpırdatmamakta, günden güne güzel camimiz dökülmektedir. 
Caminin altındaki esnaflarda bu konudan şikayetçi olup bir yağmur yağışında bu dükkanlara tepesinden yağmur damlamaktadır. Caminin içindeki kubbe de dahi tavandan akmalar gözükmektedir. 37 yıllık külliyenin mevcut hali adeta şu anda içler acısı olup her tarafı dökülen ve yağan yağmurlar sonucu zaman içerisinde her tarafı korozyona uğrayarak cami elden iyice çıkmaktadır. Samsun'a kazandırılan böyle bir eserin Allah'ın evinin adeta kaderine terk edilmiş durumda olması sizce normal midir? 
Bu güzelim eserin sağına soluna zaman içinde külliyeye projesinden aykırı olarak, kaçak olarak uygunsuz ilaveler yapılmış olup bu yapıların da arındırılması gereklidir. Devletin bu esere el atması gerekmektedir. 
Sayın Başbakanım; 
Bu eserin geleceğe aktarılmasının en iyi çözümü caminin tescil edilerek Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın da desteği ile ancak cami hayata kazandırılabilir. 
Sayın Başbakanım bu olan bitene nedense herkes kayıtsız kalmakta bu tutum ve davranış da caminin iyice elden çıkmasına çanak tutmaktadır. Cami ile ilgili çekilmiş görüntüler EK'tedir. Burada ki kayıtsızlığa zatıalinizce el atılmasını, caminin tescil ettirilerek Kültür bakanlığına yada vakıflara genel Müdürlüğüne devir edilerek bu eserin kurtarılmasını, Cenab-ı Zülcelal hazretlerinin bu mabedinin bir an önce kurtarılması için emirlerinize arz ederim.
Ekli Dosyalar:
 Başvuru hareketleri için tıklayınız.
 Başvuru hareketleri için tıklayınız.
 09.09.2017 01:43 tarihinde internet üzerinden başvuru alındı.
 11.09.2017 12:56 tarihinde BİMER tarafından SAMSUN VALİLİĞİ tarafına sevk edildi.

7 Eylül 2017 Perşembe

Şu soyulmuş domates mevzusu

Bir soyulmuş domates mevzusu çıktı?
Nedir bu soyulmuş domates mevzusu! Aklınca saçları açık olanlara, saçlarını kapatmayana kendince bir cevap vermek amacıyla bir benzetme yapmış bu yorumu yapan!
Şimdi konuyu biraz açalım:
Kafasını kapatmış güzel.
Amaa...
Öyle bir dar pantolon giymiş ki iç çamaşırları ve avret yerleri ayan beyan ortada !!! Elleri öjeli, Gözleri sürmeli, Dudakları boyalı, Gögüs çatalı ortada!!!
Bu hangi domatese benziyor????
Her tarafı açık olanda o da garip bir şey niye soyunup sağını solunu gösterirler hiç anlamadım zaten. Ama kapandım deyipde soyulmuş domates gibi ortada salını salını gezenleri hiç mi hiç anlamadın. Anlayan varsa buyursun bir zahmet anlatsın!!!
Bu din herkese ayrı ayrı mı indi?
Maksat saçı kapamaksa tamam kapatmış başarmış? Peki edep yerlerini ne yapacağız?
Bu neye benziyor biliyor musunuz!
Deve kuşu saklanmak için kuma kendisini gömmüş. Deve kuşunun anatomik yapısı gereği sadece boynu ve kafasını gömmüş ama kıçı dışarıda!!!
Aynen böyle şimdi kim soyulmuş domates kim değil iyi karar verin!!!

Zabıta Personeli ile Gece Bekçilerinin Reorganizasyonu ile ilgili Önerim

Ülkemizde sorun olan Zabıta Personeli ve Gece bekçileri ile ilgili Reorganizasyon gerekliliğini CİMER ve BİMER'e bildirmiştim. Cumhurbaşkanlığı gönderdiğimi incelenmek üzere İçişleri Bakanlığına göndermiştir.
Bilgilerinize duyurulur

cumhurbaskanligi@tccb.gov.tr
Per 7.9.2017, 16:49
Siz;
Cumhurbaşkanlığına yapmış olduğunuz 1539329 no'lu başvuru, değerlendirilmek üzere İçişleri Bakanlığı Gönderilmiştir.
Başvuru Metni : Sayın Cumhurbaşkanım; Başbakanlığımıza BİMER ile 29.08.2017 tarihinde Başvuru no ile 1701260397 sayılı önerim ile Belediye Zabıta personeli ve Gece Bekçiliği ile ilgili Reorganizeye ihtiyaç duyulduğu kanısına vardım. Gerek 5393 sayılı Belediye Kanunu,26490 sayılı Belediye zabıta Yönetmeliği ile teşkil edilen Zabıta personeli ve gerekse Çarşı ve mahalle bekçileri Kanunu (Resmî Gazete ile yayımı : 22 . 7 . 1966 - Sayı : 12355) No ile yeniden ihdas edilen Gece bekçilerinin mevcut toplumsal olaylar ve Terör faaliyetlerine karşı eldeki teçhizat, kadro, malzeme ile yetersiz kalabileceğini ayrıntıları ile 1701260397 sayılı önerimle belirttim. Nasılki Jandarma teşkilatı Genelkurmaydan ayrılıp İçişleri Bakanlığına bağlandıysa bu gece Bekçileri ve Zabıta personeli de İçişleri Bakanlığına jandarma teşkilatı gibi kent polisi adı altında bir yapıya kavuşturulmasının uygun olacağı kanısındayım. Burada ayrıntılarını yazmaya sütün olmadığından detaylı yazamıyorum. Önerim için gereğini arz ederim.
Halkla İlişkiler Başkanlığı


Ülkemizde ki en büyük sorunlardan birisi olan toplumsal düzen ve toplum güvenliği ile ilgili görev yapmakta olan Belediyelerde teşkil edilen Zabıta Teşkilatı ile Yeni oluşturulan Gece Bekçileri ile ilgili bazı değişikliklere ihtiyaç olduğu kanısındayım. Bu nedenle aşağıdaki öneriyi hem Başbakanlığa hemde Cumhurbaşkanlığına gönderdim. Bilginize duyurulur. Saygılarımla..
#1701260397 Başvuru Detayı
Başvuru Tarihi:
Başvuru Yolu:
Başvuru Tipi:
Sayın Başbakanım;
Uzun süre gözlemlediğim Belediyeler deki Zabıta Teşkilatının reorganize olmasına büyük ihtiyaç duyulduğu kanısındayım.
Zabıta teşkilatı : KAVAS BAŞI BOSTANCI BAŞI İHTİSAB NEFERİ Günümüzde ise Zabıta teşkilatı profesyonel bir teşkilat olarak birimler olarak ayrılmakta her birim kendi arasında profesyonelce işlerini yürütmektedir. Yerel yönetimlerde Zabıta teşkilatı Belediyelerin Gözü Kulağı Ayağı durumundadır.
Türklerin kurduğu her büyük devletin idari yapılanmasında yer almışlardır. Osmanlı döneminde Subaşı rütbesiyle zabıta işlerinin yanında, belediye işlerini de yürüttüler.
Zabıta hizmetlerinde hizmeti alanların ihtiyaçlarına paralel olarak, Yasakçılarla birlikte gece güvenliğini sağlamak üzere Asesler devreye sokuldu. Bu uygulama biçimi, Osmanlı Devletinde de devam etti ve her kentte huzur ve güvenliği sağlamak üzere Kadı´nın yanında Subaşılar görevlendirildi.
11 Mayıs 1953 tarihinde 6085 sayılı Karayolları Trafik Kanunun yürürlüğe konularak, trafiğin düzenini ve denetimini sağlamak üzere Trafik Zabıtası kuruldu. Değişen dünya şartlarında toplumsal olayların artış göstermesi üzerine 1965 yılında çıkarılan "Toplum Zabıtası Kurulması Hakkında Kanunla il emniyet müdürlükleri bünyesinde toplumsal olaylara müdahale etmek üzere Toplum Zabıtası Müdürlükleri kuruldu.
2000 yıllara gelindiğinde ise, 2005 yılında yeniden düzenlenen 5393 sayılı Belediye Kanunu ile Zabıta hizmetleri son şeklini almıştır
Ancak günümüzde bu teşkilatın yenilenmesine ihtiyaç duyulduğu kanısındayım.
Zabıta teşkilatı "Municipal Police" bu ifade Belediye Zabıta'nın Avrupa'daki karşılığıdır. Zabıta Türkiye'de bu ifadelerle tanımlanmaya, Kent Polisi yada Belediye Polisi olarak büyük bir değişime ihtiyaç duyulmaktadır.
Kanunları incelediğimizde bazı düzenlemelerin yapılmasına ihtiyaç duyulduğu aşikardır.
6085 Sayılı Yasayla T.C.Karayolları Kanununda Yer Alan Trafik Zabıtası Kurulmuş olsaydı bu tartışmalar ya olmazdı yada daha farklı boyutta olurdu,
Belediye Zabıtası;
a)Belediye Başkanının özel hafiyesi olmaktan
b)Yasalarda verilen görevleri yetkisi dahilinde zorlamaktan kaçmakla,
c)Masa başı memurla arasındaki farkı kavrayıp taleplerini mesleki yönde geliştirmedikçe
d)Siyasi etkilerden arınıp kurumlaşmadıkça
HİÇBİR YERE VARILAMAYACAĞI GİBİ Yargıda adelette yaptığı işte uzman olmasa bile yetkili kabul edilmedikçe bir yere varılamayacağı kanısındayım
Yine 657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA Genel idari hizmetler sınıfında memur olmasına, Görevlerini Devretme gibi bir yasal mevzuat olmamasına rağmen taşra belediyelerde işçi personele Belediye Zabıta Görevi Yaptırıldığı Belge düzenlettirildiği,. Büyük şehirlerde uyduruk zabıta üniforması giydirilip maaşını vakıftan alan personel çalıştırılıyor Komiser Yardımcısı ve Başkomiser Rütbeleri Kaldırılmış ama halen atanmamış olduğu halde rütbe taşıyanlar dahi teşkilat da Yani adamı fen işlerinde amele İtfaiyede itfaiye eri veya temizlik görevlisi olarak görmeniz mümkün. Çünkü belediye başkanı zabıta olmayanı zabıta yaptıkları duyulmaktadır..Bu kişilerin belge düzenlemesiyle Sahtekarlık yapmadığını kim söyleyebilir.
Avrupa birliğinin çoğunluğunda belediye zabıtası yoktur olanlara Şehir polisi Denir onlarda Mahalle Polis karakolu ve Muhtarlık gibi birimler bulunmamaktadır
Özlük Hakları güvence altında olmayan memura Görev yaptıramazsınız.
Komşumuz Yunanistan'da usulsüz durumundan dolayı cezalandırılan kişinin itirazı Belediye Mahkemesinde tek celsede görülür, Haklı olan vatandaşa memur tazminat öder Haksız olan vatandaş cezası misli katlanır ayrıca yargılama ve personel giderini ödemekle yükümlü olur.
Kanun Numarası : 5393 Kabul Tarihi : 3/7/2005 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 13/7/2005 Sayı : 25874 Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 44 Sayfa: Belediye Kanunu ile Resmi Gazete Tarihi: 11.04.2007 Resmi Gazete Sayısı: 26490 sayılı Belediye zabıta Yönetmeliği hazırlandığında ülkemizde şehir içlerinde halkı tehdit edecek bombalama olayları ya da terörist sarkmaları fazla yokdu.Terörist faaliyetleri ücra yerlerde yapılmaktaydı. Bildiğiniz gibi artık şehirde duraklarda, Parklarda her tarafında terörist faaliyetleri olabilir ki örnekleri mevcuttur. 5393 sayılı belediyeler Kanununa göre Zabıta teşkilatı oluşturulur derken Zabıta Yönetmeliğinin 45.Maddesinde "Belediye zabıta personeline görevleri esnasında karşılaştıkları direniş ve fiili saldırı durumunda kullanılmak üzere göz yaşartıcı sprey, kask ve kalkan gibi savunma amaçlı teçhizat verilebilir." denmektedir.Yine Madde 48 de "Zabıta personeline teslim edilmiş vasıta, malzeme, teçhizat ve eşyanın kaybolması, tahribi, kötü, hor ve amaç dışı kullanımı durumunda kanunların ilgili hükümleri uygulanır." demektedir.
Şimdi toplumsal olarak terörizm faaliyetlere en son olarak uygulamaya başlanılan Çarşı ve mahalle bekçileri Kanunu (Resmî Gazete ile yayımı : 22 . 7 . 1966 - Sayı : 12355) No. Kabul tarihi 772 14 . 7 . 1966 gereğince gece bekçileri ihdas edilmiştir.
Bütün bu oluşumlar karşısında bir emniyet görev ve yetki dağılımında parçalanmış bir görüntü teşkil etmektedir. Gerek Zabıta Personelinin ve gerekse Gece bekçilerinin teçhizatı terör olaylarına göre yetersizdir. Gece bekçilerini emniyet teşkilatı tamamlarsa da zabıta teşkilatı kendisini nasıl tamamlayacaktır. En basiti bir bina yıkımında eli kolu bağlı yapacakları bir şey yoktur. Polis olmadan asla bir şey yapamazlar.
Nasıl ki Jandarma teşkilatı Genelkurmaydan ayırılıp İçişleri Bakanlığına bağlandıysa Gece bekçileri de ayrı statü ile emniyet teşkilatına bağlanıyorsa en mantıklı ve en doğru olanı bekçi teşkilatı ile zabıta teşkilatını bir teşkilatda yapılandırılmalı silahlı ve özel yetkili aynı kent polisi gibi görev yapar hale getirilmedikden sonra çözümünün mümkün olmayacağı kanısındayım. Zabıta Teşkilatı aynı polis teşkilatı gibi görev, yetki, kadro, rütbe ve malzeme teşkil edilmedikçe Gece bekçiliği de Zabıta personeli de layıki ile görev yapmaları mümkün olamayacağı gibi beraberinde ki sorunlarda devam edilecektir kanısındayım.
Bilgilerinize arz ederim.
BİMER Başvurusu
B
bimerbilgi1@basbakanlik.gov.tr

Yanıtla|
Bugün, 12:07
Siz
Sayın MUSTAFA KEMAL BEKTAŞ,
T.C. Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)’ ne yapmış olduğunuz
başvurunuz 29.08.2017 tarihinde alınmıştır.
Başvurunuzu 1701260397 sayısı ile takip edebilirsiniz.
Cumhurbaşkanlığına yaptığınız başvuru hakkında.
C
cumhurbaskanligi@tccb.gov.tr

Yanıtla|
Bugün, 12:35
Siz
Sayın MUSTAFA KEMAL BEKTAŞ ,
Cumhurbaşkanlığına göndermiş olduğunuz başvurunuz alınmıştır.Göstermiş olduğunuz duyarlılık için teşekkür ederiz.
Başvurunuz yasal sürede ilgili Kurum/Kuruluş tarafından değerlendirilip, sonucu e-posta/posta aracılığıyla tarafınıza bildirilecektir.
İyi günler dileriz.
Başvuru Numaranız :1539329
Başvuru Metni:
Sayın Cumhurbaşkanım; Başbakanlığımıza BİMER ile 29.08.2017 tarihinde Başvuru no ile 1701260397 sayılı önerim ile Belediye Zabıta personeli ve Gece Bekçiliği ile ilgili Reorganizeye ihtiyaç duyulduğu kanısına vardım. Gerek 5393 sayılı Belediye Kanunu,26490 sayılı Belediye zabıta Yönetmeliği ile teşkil edilen Zabıta personeli ve gerekse Çarşı ve mahalle bekçileri Kanunu (Resmî Gazete ile yayımı : 22 . 7 . 1966 - Sayı : 12355) No ile yeniden ihdas edilen Gece bekçilerinin mevcut toplumsal olaylar ve Terör faaliyetlerine karşı eldeki teçhizat, kadro, malzeme ile yetersiz kalabileceğini ayrıntıları ile 1701260397 sayılı önerimle belirttim. Nasıl ki Jandarma teşkilatı Genelkurmaydan ayrılıp İçişleri Bakanlığına bağlandıysa bu gece Bekçileri ve Zabıta personeli de İçişleri Bakanlığına jandarma teşkilatı gibi kent polisi adı altında bir yapıya kavuşturulmasının uygun olacağı kanısındayım. Burada ayrıntılarını yazmaya sütün olmadığından detaylı yazamıyorum. Önerim için gereğini arz ederim.
________________________________________
Cumhurbaşkanlığı Halkla İlişkiler Başkanlığı

Yıkılan Samsun'daki atletizm ısınma pisti ile ilgili suç duyurum

cumhurbaskanligi@tccb.gov.tr
Per 7.9.2017, 16:48
Siz;
Cumhurbaşkanlığına yapmış olduğunuz 1533623 no'lu başvuru, değerlendirilmek üzere Kültür Ve Turizm Bakanlığı, Gençlik Ve Spor Bakanlığı Gönderilmiştir.
Başvuru Metni :Sayın Cumhurbaşkanım; Samsun’da bir ay önce düzenlenen İşitme Engelliler Olimpiyat Oyunları (Deaflympics) için 1.1 milyon TL maliyetle yapılan İlkadım Atletizm Sahası’nın ısınma pisti, 1.5 ay sonra yıkıldı.Kaynak: 1.1 milyon TL'ye yapıldı bir buçuk ay sonra yıkıldı. Atletizm sahasının yanı başında yapılan ısınma pistinin yıkılmasıyla Atletizm sahası da müsabakalarda ısınma pisti olmayınca atıl durumda kalmıştır. Sayın Cumhurbaşkanım tıpkı yıkılan Samsun Tarım Meslek Lisesi gibi Atletizm ısınma pisti de Kültür Bakanlığının arazisine yapılmış, Kültür Bakanlığı da araziyi boşaltmayı isteyince devletimize ait 1.1 milyon lira çöpe gitmiştir. Aynı zamanda oradaki atletizm sahası da atıl durumda kalarak hazinemiz zarara uğratılmıştır. Kaynaklarımızı kıt kanaat kullanarak halkca kemer sıktığımız bir zamanda çöpe atacak para lüksümüz varmı dır? Sayın Cumhurbaşkanım zatıaliniz nezdinde bu zarara neden olan ilgililerden hesap sorulması için suç duyurusunda bulunuyorum. Saygılarımla arz ederim.
Halkla İlişkiler Başkanlığı

3 Eylül 2017 Pazar

Kendisini tarihçi sanan ve konuştukça ağızı köpüren etrafa zehir saçan kafadan kontak bir Fesli kadir var biliyorsunuz?

Kendisini tarihçi sanan ve konuştukça ağızı köpüren etrafa zehir saçan kafadan kontak bir Fesli kadir var biliyorsunuz?
Hatta bir ara hızını alamayıp “Keşke Yunan galip gelseydi” diyebilen akıl zeka noksanı Türk düşmanı bu kezde Demiş ki:
“Vasiyetimdir: Mustafa Kemal’e zerre muhabbeti olan cenazeme gelmesin.” demiş !, lütfetmiş!
Be kafadan kontak adam bayılıyorduk sana? hiç işimiz gücümüz yok "aman Fesli kadir hazretleri ne olur cenazen Atatürk'ün milli mücadelede öncülük ettiği bu topraklara gömülsün diye yalvarıyorduk senin kokmuş cenazeni görmeye"
Mümkünse bu ülkeden defol git Şu Yunanistan'a Atina'ya. Buraları da kokutma yeteri kadar kokuttun!
Birisi bu kafadan kontak fesli adama dur demiyor mu ya? Halkı kin nefret eken, ayrılık ve nefret saçanların işledikleri kanunen suç değil mi?
Nerede savcılarımız? Nerede devlet yöneticileri? Bu adamı acilen Yunanistan'a gönderin. Yada yargılayın? Milletçe sorunlarımız var iken birde kafadan kontakları mı eyleyeceğiz bu ülkede !!
Kaydırın gitsin iki kolluyla ya da dört kolluyla doğruca layık olduğu kankileri Rumlara Atina'ya. Buralarıda kokutmasın!!!